Twitter Facebook YouTube Instagram flickr RSS Inici Contacte Mapa web Català | Español    Traductor: 
Esteu aquí: Inici Música Auditori Municipal Enric Granados
« Juny 2018 »
Juny
DlDtDcDjDvDsDg
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Auditori Municipal Enric Granados

Auditori Municipal Enric Granados

Adreça: Auditori Municipal Enric Granados, Pl. Josep Prenafeta, s/n - 25004 Lleida

Telèfon: 973 700 639

Fax: 973 248 823

Web: http://www.auditorienricgranados.cat/

Venda d'entrades

Taquilla de l'Auditori: De dilluns a divendres, de 17.30 a 20.30h

EdificiL’Auditori Municipal Enric Granados, un dels símbols de la vida cultural i musical de la nostra ciutat, ens ofereix una programació estable i de qualitat dirigida a tot tipus de públic.

Cal remarcar que l’Auditori no solament és un espai on es difon la música sinó també, on es produeix.

AqueologiaEl Conservatori en l’àmbit educatiu i les formacions residents en l’àmbit cultural ens indiquen que estem apostant per la formació dels nostres joves i la producció i difusió dels seus espectacles.

En aquest sentit cal remarcar que l’Auditori Municipal Enric Granados acull des de la seva inauguració vuit formacions residents integrades per músics del territori amb un interès comú: difondre la música mitjançant els diferents llenguatges musicals.

EdificiDes de fa vints anys l’Auditori és la seu del Concurs Internacional de Piano Ricard Viñes, un dels més prestigiosos de l’estat Espanyol. En el marc d’aquest concurs s’organitza dins de la programació estable de l’Auditori el Cicle de concerts Ricard Viñes que dona cabuda als diferents premiats de les darreres edicions.

Com a espai polivalent l’Auditori compta amb una sala Simfònica amb capacitat per 803 persones i una sala de cambra amb capacitat per a 241 espectadors. L’equipament també acull les instal·lacions del Conservatori i Escola Municipal de Música i compta amb una Biblioteca/ Fonoteca amb una col·lecció centrada en la temàtica musical. Al soterrani de l’Auditori es troben les restes arqueològiques d’una casa romana que daten del segle I dC.

baner programacio la temporada 2018

Compra entrades on line

Beethoven i Prokòfiev: del classicisme al neoclassicisme

Dijous 21 juny

20.30 h. Preu: 6 €           Reduïda: 4 €

Laia Terré, violoncel
Ramon Andreu, pianoLAIA TERRE
Així com la música del primer període de Beethoven s’emmarca en un període de consolidació de les formes de sonata, en les grans obres instrumentals de Prokòfiev és palesa la tendència a mantenir els mateixos principis formals del classicisme. D’altres compositors, com Stravinski, van optar en ocasions per un plantejament més radical, recreant fins i tot el llenguatge musical de finals del segle XVIII, com és el cas de la suite Pulcinella, en la qual es va basar el mateix Stravinski per a l’elaboració de la Suite Italienne.
La sonata op. 5 núm. 2 de Beethoven es troba entre les primeres obres per a violoncel i piano on el violoncel deixa de ser un complement del piano i s’estableix una relació d’equilibri entre els dos instruments. Malgrat ser una de les seves primeres obres, en ella Beethoven mostra molts dels aspectes de les seves futures creacions. Escrita el 1796, es creu que va ser estrenada pel mateix autor amb, probablement, el violoncel·lista i pedagog Jean-Louis Duport.
Pel que fa a la sonata per a violoncel i piano de Prokòfiev, va ser composta el 1949, en un moment on algunes de les obres Prokòfiev havien estat prohibides per les autoritats soviètiques. L’obra va haver de passar per un comitè d’avaluació, i no va poder ser estrenada fins al 1950, en un concert a càrrec de Mstilav Rostropòvitx al violoncel i Sviatoslav Richter al piano.

 

 

CICLE RICARD VIÑES

23è Concurs Internacional de Piano Ricard Viñes La gran final!

Dissabte 30 de juny

19 h. Preu: 12 €   Reduïda: 10 €

Orquestra Simfònica del Vallès
Ruben Gimeno, director

CONCURS RICARD VIÑES
Concerts per a piano i orquestra a càrrec dels tres finalistes, acompanyats per l’Orquestra Simfònica del Vallès.
Per primer cop en la seva història, el Concurs Internacional de Piano Ricard Viñes organitza la prova final amb la participació d’una gran orquestra simfònica. Després d’una rigorosa selecció, els tres finalistes que arribin a aquesta prova hauran de lluitar entre ells per endur-se un primer premi que consisteix en 12.000 euros i la interpretació d’un concert amb orquestra al Palau de la Música Catalana i a l’Auditori Enric Granados.


En aquesta final s’interpretaran tres dels més bells concerts escrits per a piano i orquestra de compositors com Beethoven, Chopin, Liszt, Mozart, Rakhmàninov, Ravel, Schumann o Txaikovski. També el públic podrà votar, i es farà el sorteig d’un premi molt especial entre aquelles persones que hi participin.


El Concurs Ricard Viñes va dirigit a pianistes de totes les nacionalitats d’edats compreses entre els 18 i els 32 anys. Gaudeix d’un gran poder de convocatòria i d’una excel·lent reputació a nivell internacional. Enguany s’espera que, amb la incorporació de l’orquestra en la prova final, hi competeixin alguns dels millors pianistes del món.

 

 

TARDOR 2018

CICLE RICARD VIÑES

VLADIMIR ASHKENAZY  a Lleida, un encontre exquisit

diumenge 7 d'octubre

19:00 - 21:30 h Preus:Entrada: 31 € Reduïda: 26 €

Piano, Denis Kozhukhin,
Orquestra de Cadaquès
Director, Vladimir Ashkenazy

VLADIMIR ASHKENAZY
El pianista i director Vladimir Ashkenazy, amb una carrera que abasta més de cinquanta anys fent música, visita per primera vegada l’Auditori. L’acompanya el jove pianista Denis Kozhukhin, guanyador el 2010 del primer premi del Concurs Internacional Reina Elisabeth de Brussel·les. La seva interpretació destaca per la seva extraordinària capacitat tècnica, a la que s’afegeix la força i brillantor del seu mestratge amb una sensibilitat única.

Un dels músics més venerats del nostre temps, amb una carrera que abasta més de cinquanta anys fent música tant al teclat com davant de l’orquestra.

Elvira la Portuguesa, obertura                                                             F. Sor
Concert per a piano i orquestra núm. 23 en La Major, K.488         W. A. Mozart
Simfonia núm. 5 en Si bemoll major, D.485                                     F. Schubert     




Des dels clàssics fins la Rússia de Xostakóvitx, Quartet Teixidor

dijous, 18 d'octubre

20:30 h Sala 2 . Preus: Entrada: 11 € Reduïda: 9 €
QUARTET TEIXIDOR
Dos autors clàssics, estrictament contemporanis, obriran i clouran el concert. Teixidor, únic compositor català del segle XVIII que va escriure una sèrie de sis quartets, va aconseguir crear obres de gran originalitat i amb un estil personal reconeixible. Música que, sens dubte, val la pena recuperar i descobrir. A la segona part, un dels exemples paradigmàtics del últims quartets de Mozart, veritable condensació de tota la seva saviesa musical i un dels cims del Classicisme vienès.
Entremig, viatjarem a la Rússia de Xostakóvitx, compositor imprescindible del segle XX, per escoltar el seu setè quartet, escrit el 1960 i dedicat a la memòria de la seva esposa Nina Vasilyevna.

Quartet n. 2 en Mib major …                        J. Teixidor   
Quartet n. 7 en Fa# menor, op.108 …         D. Xostakóvitx
Quartet en Sol major K387 “Primavera”  …W. A. Mozart

 

 

CICLE RICARD VIÑES

ARCADI VOLODOS. CONCERT DE PIANO

divendres 26 d'octubre

19:00 - 21:00 h .Sala 1. Preus:Entrada: 20 € Reduïda: 15 €

Arcadi Volodos, piano


ARCADI VOLODOS Pianista rus, reconegut per la seva gran tècnica virtuosística i especialment per les interpretacions de Rakhmàninov i Liszt. El seu repertori inclou obres de Schumann, Schubert, Brahms, Beethoven, Liszt, Rakhmàninov, Prokòfiev i un llarg etcètera. Volodos interpretarà obres de Clementi, Schubert, Rakhmàninov i Skriabin.


CICLE RICARD VIÑES

QUATRE CONCERTS HISTÒRICS

La música per a tecla des dels seus orígens fins als nostres dies en quatre concert  (i en un piano historic de la marca Érard)

Miquel Villalba, piano

Els Dijous: 8,15,22 i 29 de novembre de 2018. 20 h. Sala 2. Preu: 6€ (cada concert)

Producció del 75è Aniversari de Ricard Viñes

Miquel Villalba
El 22 de febrer de 1895 el jove pianista Ricard Viñes es presentava per primera vegada davant el públic de París, a la Salle Pleyel, després de guanyar el Primer Premi del Conservatori. No passaria molt de temps abans que Viñes comencés a canviar aquesta concepció del programa de concert iniciant el camí cap a una nova manera d’entendre i articular el programa del recital pianístic que culminaria amb la esplèndida sèrie de quatre concerts que va oferir el 27 de març i el 3, 10 i 17 d’abril de 1905 a la Salle Érard, sota el títol genèric La Musique de clavier depuis ses origines jusq’a nos jours.


Hem volgut aprofitar la celebració del 75è aniversari de Ricard Viñes per recordar aquesta fita del pianisme del segle XX, tot reproduint íntegrament els quatre concerts que va protagonitzar el pianista lleidatà. Una autèntica història de la música per a tecla, des del segle XVI fins als seus contemporanis més avançats. I ho volem fer mantenint la màxima fidelitat a l’esperit dels concerts originals, una autèntica proesa que tan sols un esperit com el de Viñes podia escometre. Les més de cinquanta obres que van formar part dels concerts de 1905, seran interpretades, durant quatre setmanes consecutives, per un únic intèrpret, Miquel Villalba, un pianista de gran versatilitat amb un repertori que abasta des del barroc fins a l’actualitat. I ho farà utilitzant un piano d’època de la marca Érard, degudament restaurat. Una oportunitat única per comprendre perquè Viñes, amb aquesta empresa titànica demostrà ser un dels pianistes més importants de la seva generació. I la rara ocasió d’escoltar en concert la tímbrica tan particular d’un dels mítics pianos Érard.

 


CICLE RICARD VIÑES

Ricard Viñes i el món de la cançó francesa.

Elena Gragera (mezzosoprano) i Anton Cardó (piano)

divendres, 15 de març - 20:30 - 22:00 h Sala 2. Preus: Entrada: 12 € reduïda 10 €
Elena Gragera (mezzosoprano) i Anton Cardó (piano)
Ricard Viñes fou, abans que cap altra cosa, un pianista, un intèrpret al servei de les idees musicals d’un nombre sorprenentment extens de compositors, antics i moderns. Amb la seva característica humilitat, sempre es va considerar a si mateix un simple servidor, una eina la finalitat de la qual era ajudar la millor comunicació de l’esperit creador dels compositors que admirava o que creia que mereixerien la seva complicitat com a intèrpret.
Aquesta vocació, però, no li va impedir dedicar alguns afanys a la creació musical. El Ricard Viñes compositor ens ha deixat una petita col·lecció de peces per a piano, obres de fina factura la major de les quals van ser homenatges a alguns dels seus companys de viatge artístic i intel·lectual. També va escriure una dotzena de cançons, inèdites fins ara, que són les que volem durant recuperar amb una edició crítica a càrrec de l’editorial Tritó i un concert.
Es tracta de cançons amb acompanyament de piano, escrites al llarg de la seva vida, des de les més jovenívoles de la dècada de 1890 i fins a altres dels anys 30 del segle XX, amb textos d’alguns dels seus escriptors preferits, amarades del sentir estètic del moment en què van ser creades i una prova més de la seva gran sensibilitat literària i musical.
Els intèrprets triats per a l’ocasió no poden ser millors. La mezzosoprano Elena Gragera I el pianista Anton Cardó són considerats com el millor duo liederístic del país, amb una llarga trajectòria i una notable presència en l’escenari internacional. Molt familiaritzats amb el repertori francès —no debades Anton Cardó fou pianista acompanyant del gran Gérard Souzay— aquests intèrprets són sense cap mena de dubte els més indicats per retre l’homenatge que Viñes es mereix tot desvetllant de la millor manera possible una més, potser la més íntima, de les seves innombrables facetes artístiques.