Twitter Facebook YouTube Instagram flickr RSS Inici Contacte Mapa web Català | Español    Traductor: 
Esteu aquí: Inici Arts escèniques La Temporada al Teatre de l'Escorxador LA TEMPORADA - Teatre municipal de l'Escorxador
« Gener 2021 »
Gener
DlDtDcDjDvDsDg
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

LA TEMPORADA - Teatre municipal de l'Escorxador

 

torna la temporada

Premisses i objectius

La primera intenció de l'Ajuntament de Lleida i de La Temporada és mantenir les programacions culturals en la mesura del possible.

Cal seguir considerant la cultura com a bé essencal.

Sempre dins de les mesures sanitàries vigents i amb tota la precaució que la situació requereix.

 

- Aforament al 50%

- Flexibilitat i dinamisme en les programacions i les dates

- Mesures sanitàries extraordinàries de neteja, protocols d'entrada i sortida, plans de contingència i plans de represa del sector

 

La cultura és segura.

 

Condicions COVID

Prohibit l'accés als equipaments amb símptomes associats a la Covid-19

És obligatori l'ús de la mascareta en tot moment

Cal mantenir la distància de seguretat entre persones abans d'entrar i en sortir

Es prega la màxima puntualitat per evitar aglomeracions de darrera hora als accessos

 

 

 

«Fragile»

LaBú Teatre

Diumenge, 24 de gener

12.30 h. Sala 1


comprar entrades

 

fragile

Preus: 6,00 € reduïda, 10,00 € general

Durada: 1 h

Sinopsi:

Un delicat retrat de la fragilitat, que també pot ser bella i poderosa. LaBú Teatre convida a sentir, a emocionar-se, a perdre's… A través del moviment, dos intèrprets creen quadres visuals suspesos en un espai indefinit i vulnerable. Una reflexió, des d'una mirada poètica, de la fragilitat humana.
On anem quan caiem de la corda fluixa de la vida, com és aquesta fragilitat dins nostre?
Un espectacle poètic per a tots els públics que conduirà l’espectador a un estat de lleugeresa i llibertat.

Fragile és la tercera producció de la companyia LaBú Teatre, un espectacle basat en el moviment i la creació d’imatges visuals de gran impacte.

 

Fitxa artística:

Idea original: Anna Ros

Direcció artística: Anna Ros

Creació i interpretació: Andreu Sans i Anna Ros

Mirada externa: Montse Bonet

Espai escènic: LaBú Teatre i Claudia Vilà

Vestuari: Iztok Hgra

Titelles i objectes: Martí Doy

Disseny d’il·luminació: Sergi Illa i Josep Badia

Disseny de maquinària: Josep Badia

Creació musical i sonora: Marcel Fabregat i Joel Condal

Disseny Gràfic: Roser Padrés, Clàudia Bahima i Jordi Calvet

Fotografia: Arian Botey

Vídeo: Julian Waisbord

 

 

 

«Valentina Quàntica»

Cia. Anna Roca

Dissabte, 30 de gener

18.00 h. Sala 1


comprar entrades

valentina quantica

Preus: 6,00 € reduïda, 10,00 € general

Durada: 1 h

Sinopsi:

Per què, si vivim en una societat que procura assolir la igualtat d’homes i dones, hi ha tan poques dones científiques reconegudes?
Per què tenim tantes curiositats sense resposta?
Per què és tan fascinant el món en què vivim??!
Si vols resoldre aquestes qüestions, si ets d’aquelles persones a qui la curiositat els surt per les orelles o simplement tens ganes de descobrir allò que li passa pel cap a la Valentina, entra al seu laboratori i deixa’t sorprendre.
Perquè un espectacle pot ensenyar-te més coses que no pas et penses!
“Dos intèrprets en escena, ciència en directe i proposta multiplataforma (amb un canal a YouTube). Qui ha dit que el teatre familiar era poca cosa?”
Oriol Puig Taulé, Núvol

 


Fitxa artística:

Direcció escènica i dramatúrgia: Anna Roca
Interpretació: Anna Aumatell i Raúl Martínez
Ajudantia direcció: Jordi Gilabert
Disseny i construcció espai escènic: Lluís Nadal 'Koko'
Composició musical: Marta Rius
Creació tècnica, disseny il·luminació i programació: August Viladomat 'Guti'
Disseny vestuari: Nídia Tusal
Video: Upuntvuit Audiovisuals
Assessorament científic: Joel Nadal

 

Més informació:http://https://www.annaroca.com/ca/espectacles/valentina-quantica/

 

 

«La faula de l'esquirol»

Companyia de comediants La Baldufa

la fauna esquirol
Sala 1
Dissabte, 06 de febrer - 17.00 h
Dissabte, 06 de febrer - 19.00 h
Preus: 6,00 € reduïda, 10,00 € general
Durada: 50 min
Sinopsi:
El Gran Eriçó viu plàcidament a l'ombra d’un gran roure, i té cura dels seus, mentre gaudeix del seu raconet de món. Un dia, però, aquesta pau es veurà pertorbada per l'arribada d'un esquirol amable, trapella i juganer. La seua convivència no serà fàcil. Descobrirem un eriçó esquerp i protector, i un esquirol amb ganes de saber i compartir.
Una de les característiques de les faules és que sempre acaben amb una conclusió moral. De què ens vol parlar aquesta? La Baldufa proposa pensar, reflexionar i aprofundir sobre la diferència i el mestissatge. L'eriçó i l'esquirol són molt diferents, però tenen infinitat d’oportunitats per aprendre i compartir plegats.
Fitxa artística:
Autoria: Jokin Oregi i La Baldufa: Enric Blasi, Emiliano Pardo, Carles Pijuan
Direcció: Jokin Oregi
Composició musical: Óscar Roig
Disseny d’il·luminació i tècnic en gira: Miki Arbizu
Disseny escenogràfic: Carles Pijuan
Disseny i confecció de vestuari: Rosa Solé
Construcció d’escenografia: Juan Manuel Recio, Ferran López, Xevi Planas, Olga Cuito i Carles Pijuan
Interpretació: Carles Pijuan (o Ferran López) i Emiliano Pardo (o Enric Blasi)
Interpretació musical: Pau Elias
Producció: Enric Blasi, Emiliano Pardo, Amàlia Atmetlló i Maria Capell
Administració: Isabel Mercé i Pilar Pàmpols

«Herència abandonada»

Lara Díez Quintanilla

herencia abandonada
Sala 1

Dissabte, 20 de febrer - 20.00 h
Preus: 10,00 € reduïda, 12,00 € general
Durada: 1 h 10 min
Sinopsi:
A l’Àngela i als seus tres germans se’ls ha mort el pare i s’han de fer càrrec de l’herència. Al despatx d’en Felip, l’advocat, els tres germans tenen una forta discussió i s’absenten. En aquest espai d’espera ple de confusió i fragilitat, l’Àngela i en Felip arribaran a un punt de no retorn: abandonar l’herència o abandonar-se ells.
Herència abandonada va néixer al 2014 com una peça curta que va escriure Lara Díez Quintanilla, conjuntament amb Jo li posaria Anna, per al Cafè Bar de la Beckett. La proposta va tenir molt bona acollida i tres anys més tard es va recuperar, revisada, al festival Mikro Teatre del Teatre Akadèmia. Finalment, l’autora i directora va convertir aquesta peça en un espectacle que es va poder veure a l’Àtic22 del Teatre Tantarantana i la passada temporada a la mateixa Sala Beckett.
Premi Crítica Serra d’Or 2019
Fitxa artística:
Autoria i direcció: Lara Díez Quintanilla
Repartiment: Ramon Bonvehí i Francesca Vadell
Escenografia: Carles Royo
Il·luminació: Xavi Gardés
Vestuari: Catou Verdier

 

 

«Saudade (o fado de Fernando)»

Anatomía del Cactus

anatomia cactusSala 2

Dissabte, 06 de març - 19.00 h

Dissabte, 06 de març - 20.30 h

Preus: gratuït

Durada: 1 h

 

Sinopsi:

Fernando és un jove alegre de 17 anys, un rapaz pobrissó del barri lisboeta de l'Alfama. El seu optimisme és contagiós. Els seus veïns, en veure'l, obliden aquell sentiment que els nia als cors, aquella saudade que Fernando no aconsegueix comprendre.

A través de la ironia de la paraula i la subtilesa de el llenguatge no verbal, l'humor i la música en directe, ens traslladem a la Lisboa decadent dels anys setanta per acompanyar Fernando en el seu despertar, el descobriment d'emocions i sentiments que potser hem oblidat i de vegades ens els tornen les notes d'un sentenciós i atrevit fado.

 

FET A LLEIDA

 

Fitxa artística:

Direcció: Anatomía del Cactus

Interpretació i manipulació titelles: Clara Olmo i Àngel Pérez Ordóñez

Interpretació musical: Joan Baró

Il·luminació i so: Nicolas Verove

Disseny i construcció escenografia: Sergi Torrelles i Anatomia del Cactus

Disseny i construcció titelles: Joan Pena – Plancton

Guió: Àngel Pérez Ordóñez

Visió externa: Pere Pàmpols

 

 

«Corpus»

Cia. Playground / Xavier Bobés

Divendres, 12 de març - 19.00 h i a les 21.00 h

Dissabte, 13 de març - 18.00 h i a les 20.00 h

corpus

Preus: 10,00 € reduïda, 12,00 € general

Durada: 50 min

Sinopsi:

Xavier Bobés crea peces escèniques petites, de molta proximitat, de manipulació d’objectes i de molta poesia. A Lleida, va representar A taula el 2010, i també fou guanyador del 6è Premi de Projectes d'Arts Escèniques de Lleida 2005 amb El rei de la soledat.
Aquesta és una trobada entre una peça escultòrica, un manipulador d'objectes i un músic. Un diàleg escènic a cau d'orella en què podran participar només 25 persones en cada passi. L'artista proposa explorar el moviment d'un objecte escultòric amb relació al cos humà, l'animal i el vegetal. Una reflexió poètica sobre la cosificació que cerca trobar la manera d'interpretar-la, transformar-la i representar-la.
Corpus és també un viatge entre un home i la seua forma, un diàleg impossible desfent les hores d'una vida, desfent camins, empetitint per a desaparèixer de nou.
Un pas, un segon pas amb l'altre peu. Un arbre, un descans i un ocell. Abraço l'arbre. Escolto una melodia... És l’ocell? És el vent? És l'arbre?
El cos és casa meua; aquesta casa que sóc es transforma, es deteriora, es corromp. A vegades és infranquejable, a vegades és permeable als dubtes, al temps, als elements.
Corpus explora el moviment d'un objecte escultòric en relació amb el cos humà, l’animal i el vegetal. La cosificació del vincle que tota persona té amb el seu "cos objecte", desvetllant el seu sentit poètic i estudiant-ne les seues possibilitats d'interpretació, transformació, representació plàstica i de moviment.

“Els microespectacles de Xavier Bobés, sempre per a un reduït nombre d'espectadors (ara 25), respiren exquisidesa i profunditat en les troballes visuals i els encadenats plàstics que genera.” Francesc Massip, Recomana

 


Fitxa artística:

Creació i interpretació escènica: Xavier Bobés
Creació escultòrica: Gerard Mas
Concepció i interpretació musical: Frances Bartlett
Construcció de l’espai escènic: Pep Aymerich
Creació lumínica: Cube.bz
Producció: Imma Bové
Assessorament en la creació: Eric de Sarria
Vestuari: CarmePuigdevalliPlantéS
Una coproducció de L'Auditori de Barcelona i Los Teatros del Canal de Madrid

 

 

 

«La Tempesta»

Parking Shakespeare

la tempestaSala 1

Diumenge, 21 de març - 19.00 h

Preus: 12,00 € reduïda, 16,00 € general

 

Sinopsi:

Amb motiu del seu desè aniversari, la companyia Parking Shakespeare prepara La Tempesta, per ser representada en sala, i que suposarà el retrobament de tots els membres de la companyia.

El text compagina densitat filosòfica i dramàtica amb els elements de comèdia vibrant. Un espectacle que reflexiona sobre les utopies, sobre quina societat bastiríem en cas que ens fos atorgada una segona oportunitat en una illa verge.

 

Aquest espectacle s’havia d’estrenar i girar la primavera de 2020 i la pandèmia no ho va permetre.

 

Fitxa artística:

Adaptació i direcció: Marc Rosich

Pròleg a partir d’un fragment del llibre Canto jo i la muntanya balla d'Irene Solà.

Intèrprets: Mireia Cirera, Ester Cort, Adrià Díaz, José Pedro Garcia Balada,

Pep Garcia-Pascual, Carles Gilabert, Davo Marín, Carme Milán, Santi Monreal, Ricard Sadurní i

Àlvar Triay

Música Original: Marc Sambola

Vestuari i escenografia: Joana Martí

Disseny d’il·luminació: Rubèn Taltavull

Ajudant de direcció: Montse Butjosa

Disseny de cartell: Marc Vilaplana

Producció i Comunicació: Aina Bujosa

Direcció artística: Pep Garcia- Pascual

 

 

«Excalibur i altres històries d’animals morts»

Hermanas Picohueso

excaliburSala 1

Dissabte, 27 de març - 20.00 h

Preus: 10,00 € reduïda, 12,00 € general

Durada: 1 h

Sinopsi:

Benvingudes i benvinguts a l’Ornitorracó, el programa d’entrevistes presentat per l'única i inconfusible ovella Dolly, acompanyada de la sempre curiosa i atenta gossa Laika, arribada directament de l’espai. Aquesta nit el programa posa al centre les víctimes de la inconsciència i la desconfiança dels humans. També hi ha un convidat molt especial i les Hermanas Picohueso presenten el seu joc Espoli que parla de les estructures de poder que generen aquestes catàstrofes. Els titelles dirigeixen aquest programa que es realitza també de forma instantània, davant del públic, perquè entre el Diego, la Lluki, la Gal·la i el Marc realitzen, editen, construeixen i omplen els escenaris d’aquest documental a temps real.

 

Amb el format d'un programa televisiu en directe, l'espectacle posa en evidència la paranoia generalitzada i el pànic en què ha entrat la nostra espècie arran de diverses epidèmies i altres catàstrofes. Una sàtira de la nostra societat que fa evidents les estructures del poder i la política de la por i del control des de l'òptica dels animals que n'acaben patint les conseqüències. Una ovella clonada, uns rens siberians descongelats a causa del canvi climàtic i una corresponsal molt “espacial” són les narradores que, des de l’humor, ens condueixen per diferents històries en forma de reportatge o d’entrevista.

Una peça lúdica i esbojarrada que, amb el suport dels titelles i un gran desplegament tècnic, analitza les pors mundials i la col·lateralitat dels seus efectes, sota l’atenta mirada de l’ovella Dolly.

 

ATENCIÓ: encara que no ho sembli aquest espectacle ha estat concebut, produït i estrenat abans del 2020!

 

 

Fitxa artística:

Dramatúrgia: Gal·la Peire Camps, Diego Ingold i Lluki Portas

Direcció artística: Diego Ingold i Lluki Portas

Direcció producció: Gal·la Peire

Interpretació: Lluki Portas, Diego Ingold, Marc Homar i Gal·la Peire

Disseny audiovisual: Diego Ingold, Gal·la Peire Camps i Lluki Portas

Disseny escenografia i construcció titelles: Diego Ingold  i Lluki Portas

Direcció tècnica i dispositiu audiovisual: Jaume Miralles i Marc Homar Il·luminació: Jaume Miralles, Marc Homar i Gal·la Peire (des d’agost 2019)

So: Jaume Miralles, Lluki Portas i Marc Homar

Ajudantia construcció escenografia: Claudia Bernabé Canals i Carmen Muñoz Pereiro

Correcció ortogràfica perquè les tres som dislèxiques: Genie Günzberg Moll

Fotografies: Jordi Buxó i Dorothee Elfring

Finançament intern: Jyanira Picohuesa

Música original: Clara Ingold i Mon Joan Tiquat

Veu en off: Josep Orfila y Oscar Amer

Traducció anglès: Anaïs Mint

Aparició estelar: Margalida Miguel-Gómara

Creació de plató en miniatura que mai varem fer servir i li demanam perdó: Adrian Ingold

 

«De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda»

Teatre Nacional de Catalunya / La Calòrica

Diumenge, 11 d'abril


19.00 h. Sala 1

de que parlemPreus: 12,00 € reduïda, 16,00 € general

Durada: 1 h 30 min

Sinopsi:

Una auca ecologista, un fals documental, una cursa desesperada entre escales i replans, una comunitat enfrontada al terrible repte d’organitzar-se abans que l’aigua els arribi al coll.
Alguna cosa fa pudor de podrit. No podem seguir negant l’evidència. Mentre nosaltres continuem aquí parlant de les nostres cabòries, la taca d’humitat s’estén, les canonades s'embussen, les parets s’esquerden... Reconèixer el problema és -ja ho diuen- el primer pas per solucionar-lo. Però estem realment disposats a fer el segon pas?
Aquesta funció forma part d'una gira de produccions del Teatre Nacional de Catalunya pel país al 2021.

 


Fitxa artística:

Autoria: La Calòrica
Direcció: Israel Solà
Text: Joan Yago
Interpretació: Xavi Francès, Aitor Galisteo-Rocher, Esther López, Mònica López, Marc Rius i Júlia Truyol
Escenografia i vestuari: Albert Pascual
Espai sonor: Guillem Rodríguez

 


Més informació:
http://www.lacalorica.com/
http://https://www.tnc.cat/ca/de-que-parlem-mentre-no-parlem-de-tota-aquesta-merda

 

 

 

«Solitud a Stromboli»

Nurosfera

Dissabte, 17 d'abril

20.00 h . Sala 1

stromboliPreus: 6,00 € reduïda, 10,00 € general

Durada: 1 h

Sinopsi:

Conferència teatral sobre la gran novel·la de Víctor Català i la mítica pel·lícula de Roberto Rossellini.

La Dra. Nela Simari, una distingida experta en el camp de la literatura comparada, ha estat convidada a impartir la conferència inaugural d'un congrés internacional sobre cinema europeu. La conferència, que a més vol ser un homenatge a un catedràtic desaparegut recentment, ofereix una anàlisi comparada entre la gran novel·la de Víctor Català i l'emblemàtica pel·lícula de Roberto Rossellini, amb què es considera que comença el cinema modern. La Dra. Simari té un repte important: demostrar la influència cabdal i no reconeguda que Català va exercir sobre el cineasta italià en la seua obra mestra. Ara bé, a mesura que avança la ponència, es fa palès un desafiament més personal: tornar a obrir ferides del passat, des de la mirada del present.

Inspirada lliurement en un estudi de Rosa Delor, Núria Casado Gual ens presenta aquesta peculiar "lliçó magistral", que no només ens endinsa en els universos paral·lels de Solitud i Stromboli, sinó que, a més, ens convida a reflexionar sobre el concepte d'autoria, el mateix fet creatiu, i sobretot, sobre qui surt a la llum i qui roman a l'ombra en el complex relat de la Història.

 

FET A LLEIDA

Fitxa artística:

Dramatúrgia: Núria Casado (inspirada lliurement en un estudi de Rosa Delor)

Direcció: Imma Colomer

Interpretació: Fina Rius

Disseny visual: Òscar Sánchez H.

Producció: Nurosfera

 

Més informació:

http://www.nurosfera.com/