Pous del gel
Adreça: Parc de Santa Cecília (Turó de la Seu Vella) - Lleida
Horari: visites concertades
Els pous del gel són dues cavitats subterrànies construïdes entre els anys 1611 i 1616 per tal d'emmagatzemar el gel de l'hivern i disposar-ne durant tot l'any per abastir la població.
Van ser construïts per iniciativa de la Paeria, que en donava la concessió a uns arrendataris. Aquests eren qui, durant un any, mantenien els pous, els omplien de gel i el venien. El negoci del gel era molt important a l'edat moderna per les propietats que posseeix: per als usos terapèutics, per a conservar aliments i com a refresc.
Els pous del gel de Lleida són dels més ben conservats de Catalunya: consten de dos pous amb accès comú, i hi resten traces del seu antic ús. Es troben adossats a les muralles, a l'obaga del castell, dins del conjunt monumental del Turó de la Seu Vella.
Visites
Podeu concertar una visita guiada per a grups organitzats d'adults als Pous del gel. Consulteu amb el Museu de l’Aigua les possibilitats de visita, la disponibilitat i les tarifes.
Si sou un centre educatiu, podeu consultar l’apartat Educació d’aquest web on hi trbareu tota la informació.
Els horaris de les visites concertades s'adapten a les necessitats dels grups i a la disponibilitat del museu.
Per a les visites concertades, el punt de trobada és al carrer del Camp de Mart, a l'accés del parc de Santa Cecília.
Els Pous del gel s'inclouen també en les propostes de visita del recinte emmurallat del Turó de la Seu Vella. Consulteu la seva pàgina web per saber-ne més.
Com arribar-hi?
Autobusos de Lleida: línies L1, L4, L7, L8 (parada Prat de la Riba / Ensenyança)
Ubicació en el plànol