Twitter Facebook YouTube Instagram flickr RSS Inici Contacte Mapa web Català | Español    Traductor: 
Esteu aquí: Inici Notícies DANIEL HOPE I L’ORQUESTRA DE CADAQUÉS A L’AUDITORI

DANIEL HOPE I L’ORQUESTRA DE CADAQUÉS A L’AUDITORI

Dissabte 11 de febrer, 20.30 h. Sala 1, Auditori Municipal Enric Granados. 29 € / 25 €

L’Orquestra de Cadaqués retorna a l’Auditori Municipal Enric Granados, un any després de l’estrena de  Follet d’Enric Granados.

Els hereus de Sir Neville Marriner, Jaime Martín i l’Orquestra de Cadaqués vénen a l’Auditori acompanyats d’un dels millors violinistes del món:  Daniel Hope.

Jaime Martín és un dels flautistes més preuats de la seva generació i s’ha consolidat en els últims anys també com un director de referència, capaç de transportar l’excelsa musicalitat de la seva flauta solista a tot el cos orquestral. L’orquestra catalana més internacional en aquest concert compta amb un solista d’excepció, el violinista Daniel Hope, associat des de la infantesa amb un dels mites del seu instrument, Yehudi Menuhin, amb qui també va col·laborar d’adult i a qui ha dedicat un disc emocionant, publicat per Deutsche Grammophon.

Daniel Hope, solista virtuós, reflexiu i de gran sensibilitat, ens aproparà, juntament amb la formació de Cadaqués, al repertori alemany per excel·lència, amb obres del classicisme i del romanticisme.

El preu de l’entrada 29 € i la reduïda: 25 €.

Podeu adquirir les vostres entrades a la taquilla de l’Auditori, de dilluns a divendres, de 17.30 a 20.30 ( dues hores abans del concert ) i al lloc web www.auditorienricgranados.cat

 

Obertura de l'Opera Telemaco nell'isola di Calipso F. Sor

Obertura de la Cantata alla Duchessa d'Albufera

 

Concert per a violí núm. 1 en sol menor op.26 M. Bruch

I. Vorspiel: Allegro moderato

II. Adagio

III. Finale: Allegro energico

 

Simfonia núm. 7 en la major, op. 92 L. v. Beethoven

I. Poco sostenuto – Vivace

II. Allegretto (A minor)

III. Presto (F major)

IV. Allegro con brio

 

Daniel Hope, violí

El violinista britànic Daniel Hope és elogiat per la seva versatilitat musical i per la seva dedicació a causes humanitàries. Guanyador el 2015 del Premi Cultural Europeu de Música,
Hope actua com a solista amb grans orquestres i directors d’arreu del món i dirigeix diversos conjunts mentre actua com a solista amb el seu violí. Artista exclusiu de Deutsche Grammophon des de 2007 i a partir de la temporada 2016-2017, Hope és el director musical de l’Orquestra de Cambra de Zuric succeint a Sir Roger Norrington.

El febrer de 2016, va sortir al mercat el seu desè àlbum per a Deutsche Grammophon, My Tribute to Yehudi Menuhin. És un homenatge molt personal al seu mentor, amb qui va tocar en més de seixanta ocasions, incloent-hi la seva última aparició en públic el 1999.

Daniel Hope és un dels artistes clàssics més prolífics del món, amb més de 25 àlbums. Els seus enregistraments han guanyat el Deutsche Schallplattenpreis, el Diapason d’Or, l’Edison Classical Award, el Prix Caecilia, sis premis ECHO-Klassik i nombroses nominacions als Grammy.

Nascut a Sud-àfrica, Hope va créixer a Londres i va estudiar violí amb Zakhar Bron. Actualment, Hope interpreta a les sales i festivals més importants del món: des del Carnegie Hall fins al Concertgebouw, des de Salzbur, entre d’altres. Ha treballat amb directors com Kurt Masur, Kent Nagano i Christian Thielemann, així com amb les orquestres simfòniques més importants del món. Entusiasta de la música contemporània, Hope ha encarregat més de trenta obres i manté un estret contacte amb compositors com Alfred Schnittke, Toru Takemitsu, Harrison Birtwistle, Sofia Gubaidulina, entre d’altres.

Des de 2004 Hope és director associat del Festival de Música de Savannah. Hope, que actualment resideix a Berlín, toca un violí Guarneri del Gesù «ex-Lipiński» de 1742, cedit generosament per una família anònima d’Alemanya.

 

ORQUESTRA DE CADAQUÉS

L’Orquestra de Cadaqués es va formar el 1988, d’origen mediterrani però amb una clara visió cosmopolita, l’Orquestra de Cadaqués va ser reconeguda ràpidament en l’àmbit musical per la qualitat i el compromís dels seus músics i el dinamisme dels seus projectes.

Directors com Sir Neville Marriner, Gennady Rozhdestvensky o Philippe Entremont van apadrinar el projecte i van esdevenir principals convidats, com també Alicia de Larrocha, Victòria dels Àngels, Teresa Berganza, Paco de Lucía, Ainhoa Arteta, Jonas Kaufmann, Olga Borodina i Juan Diego Flórez, entre d’altres.

El 1992 l’orquestra va impulsar el Concurs Internacional de Direcció, un certamen biennal que —amb el suport d’altres orquestres simfòniques espanyoles— obre les portes del mercat professional a joves directors d’arreu del món. Pablo González, Gianandrea Noseda, Vasily Petrenko o Michal Nesterowicz han estat alguns dels directors guanyadors que avui ocupen un lloc destacat en orquestres de renom.

Gianandrea Noseda és, des de 1998, el director principal de l’Orquestra de Cadaqués, i Jaime Martín, un dels músics fundadors de l’orquestra i primer flauta al llarg de vint anys, n’ocupa des de 2011 el càrrec de director titular.

A fi de promoure i difondre la música contemporània, l’Orquestra de Cadaqués va crear l’Ensemble Orquestra de Cadaqués i la figura del compositor resident, i ha estrenat obres de Xavier Montsalvatge, Jesús Rueda, Hèctor Parra, entre d’altres diferents compositors

L’Orquestra de Cadaqués ha fet diversos enregistraments de la mà dels seus directors principals, Sir Neville Marriner, Gianandrea Noseda i Jaime Martín, editats per Tritó i Philips, i ha creat la col·lecció de música clàssica per a nens: «La corxera juganera».

 

 

Jaime Martín, director

Després d’una intensa carrera com a solista de flauta, Jaime Martín va accedir al món de la direcció orquestral guiat per Sir Neville Marriner, qui el va presentar en una gira conjunta per Espanya amb l’Orquestra de Cadaqués el 2008.

Des de 2013 és el director principal i artístic de l’Orquestra Simfònica de Gävle; director titular de l’Orquestra de Cadaqués des de febrer de 2011 i director artístic del Festival Internacional de Santander des de 2013.

Ha dirigit la Philharmonia Orchestra, la London Philharmonic Orchestra, l’Academy of Saint Martin in the Fields, l’Orchestre Philharmonique de Radio France, l’Orchestre National du Capitol de Tolosa de Llenguadoc, l’Orchestre National de Lió, London Mozart Players, l’Orquestra Simfònica de la Ràdio Sueca, entre d’altres.

Entre els seus compromisos operístics s’inclouen el debut en el Festival de El Escorial i la Quincena Musical de San Sebastián (2012) amb La flauta màgica de Mozart, i El barber de Sevilla de Rossini amb l’English National Opera a Londres (2013), on va tornar amb Les noces de Fígaro de Mozart (2014).

Els seus compromisos en la temporada 2016/2017 inclouen el seu retorn amb la Royal Liverpool Philharmonic, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya i la Philharmonia Orchestra. Debutarà amb la Royal Flemish Philharmonic, la Simfònica de Helsingborg, la Simfònica de Colorado i les simfòniques de Ràdio i Televisió a Dublín i Madrid.

Té nombrosos enregistraments amb l’Orquestra de Cadaqués i amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya per al segell Tritó.

El 2012 va dirigir el seu primer enregistrament amb l’Academy of Saint Martin in the Fields.