Twitter Facebook YouTube Instagram flickr RSS Inici Contacte Mapa web Català | Español    Traductor: 
Esteu aquí: Inici Notícies Morera-Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida, nova marca de la pinacoteca municipal

Morera-Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida, nova marca de la pinacoteca municipal

Morera-Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida, nova marca de la pinacoteca municipal

@Javi Martín - Morera-Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida, nova marca de la pinacoteca municipal

COMISSIÓ INFORMATIVA PER LES POLÍTIQUES DE GESTIÓ D’ECONÒMICA, PRESIDÈNCIA, PARTICIPACIÓ I PROMOCIÓ ECONÒMICA

 

La Comissió d’Economia, Presidència, Participació i Promoció Econòmica aprova el plec per a contractar la nova identitat corporativa pel projecte a l’edifici de l’antiga Audiència

També s’ha donat compte de l’impacte dels canvis en la regulació de la plusvàlua a la hisenda municipal i de la proposta de modificació de la plantilla de personal per al pla d’estabilitat, en el qual la Paeria serà pionera

La Comissió d’Economia, Presidència, Participació i Promoció Econòmica ha informat avui del plec de clàusules per a contractar el desenvolupament de la nova imatge de marca i identitat corporativa del que fins ara era el Museu d’Art Jaume Morera, que en la seva nova etapa a l’edifici de l’antiga Audiència passarà a dur el nom de “Morera-Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida”.

Aquesta denominació manté la coherència amb el Pla estratègic del Museu 2021-23 i el seu Pla de Comunicació, que recomana aquest canvi de nom aprofitant l’obertura de la nova seu, per tal d’identificar-lo millor amb la seva missió i objectius i amb la proposta artística que ofereix, centrada en l’art modern i contemporani. Es manté també la paraula Morera, com una forma de vincular-lo a la institució museística centenària i per atorgar-li més personalitat.

Impacte de la sentència de la plusvàlua

Durant la reunió de la comissió d’avui també s’ha donat compte dels canvis introduïts en la gestió de la plusvàlua municipal arran de la sentència del Tribunal Constitucional (TC) del 26-10-2021. La resolució judicial comporta l’anul·lació de les plusvàlues no notificades abans d’aquesta data i farà que les transmissions efectuades entre el 26 d’octubre i el 10 de novembre, quan es va aprovar el nou reial decret, no tributin. En canvi, les pagades o pendents de pagament però no recorregudes que s’haguessin tramitat fins al 26 d’octubre sí cal pagar-les.

L’afectació econòmica de la sentència és de 829.109,69 euros, que corresponen a 642 liquidacions en tràmit que caldrà anul·lar. A més, s’estima que entre les notificacions pendents de liquidar i les que es troben recorregudes l’impacte pot arribar al voltant de 4 milions d’euros.

S’ha informat la comissió de la voluntat de demanar a l’Estat la compensació d’aquests ingressos tributaris que es perdran, ja que des del 2017 hi ha nombroses sentències que posaven en dubte aquest impost, però el Govern no ha aprovat la seva modificació fins que no l’ha anul·lat el TC.

A partir d’ara, es disposa d’un període de sis mesos per adaptar l’ordenança fiscal, tot i que això no impedeix liquidar l’impost amb els coeficients fixats pel nou reial decret, cosa que es farà amb totes les transmissions a partir de l’11 de novembre, un cop estigui adaptat el sistema informàtic.

Proposta de modificació de la plantilla de personal per al pla d’estabilitat

D’altra banda, la comissió ha informat també de la proposta de modificació de la plantilla de personal per al pla d’estabilitat. La Paeria serà pionera en l’adaptació a la nova situació creada per als treballadors de l’administració arran de l’aprovació del Reial decret llei 14/2021, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública.

Aquesta normativa permet una taxa addicional per a l’estabilització d’ocupació temporal, a més de les convocatòries de 2017 i 2018. En el cas de l’Ajuntament de Lleida, s’ha fet una anàlisi de les places estructurals que poden ser projecte d’estabilització, que són 221 pel que fa al personal funcionari (86 incloses ja en les oposicions d’estabilitat del 2019 i 135 per a incloure en les de 2021) i 16 de personal laboral (4 incloses ja en les oposicions d’estabilitat del 2019 i 12 per a incloure en les de 2021). Arran d’aquesta anàlisi, s’acorda la creació de 9 places estructurals (6 de personal funcionari i 3 de personal laboral) que s’inclouran a la plantilla de 2021, perquè puguin incloure’s en l’oferta d’estabilització.

La creació d’aquestes places no suposarà cap increment de despesa al pressupost de 2021 ni al de 2022, atès que la seva retribució ja s’està pagant en l’actualitat. L’expedient compta també amb informes favorables de la Junta de Personal i el Comitè d’Empresa.

Així, es proposa al ple la modificació de la plantilla de 2021 i a la Junta de Govern Local l’aprovació de l’Oferta Pública d’Estabilització 2021, abans de final d’any. Es disposarà com a màxim fins al desembre de 2024 per aprovar les convocatòries i els processos selectius.