Twitter Facebook YouTube Instagram flickr RSS Inici Contacte Mapa web Català | Español    Traductor: 
Esteu aquí: Inici Notícies Obres del Museu d’Art Jaume Morera viatgen a La Pedrera de Barcelona i a la Universitat de Saragossa

Obres del Museu d’Art Jaume Morera viatgen a La Pedrera de Barcelona i a la Universitat de Saragossa

Obres del Museu d’Art Jaume Morera viatgen a La Pedrera de Barcelona i a la Universitat de Saragossa

fotografia de Baldomer Gili Roig, MAMLL 3268

Una fotografia de Baldomer Gili Roig participa en la mostra Modernisme. Art, tallers, indústries a La Pedrera i un dibuix de Leandre Cristòfol i tres de Manuel Viola formen part de l’exposició Fisiología de los sueños. Cajal, Tanguy, Lorca, Dalí... a la Universitat de Saragossa

A principis del mes d’octubre, la Fundació Catalunya-La Pedrera va obrir a les sales d’exposicions de la Casa Milà, l’emblemàtic edifici d’Antoni Gaudí conegut com La Pedrera, la mostra Modernisme. Art, tallers, indústries, una exposició que permet al visitant realitzar un interessant recorregut per les arts aplicades i decoratives durant l’època del Modernisme català. En aquest sentit, el Museu d’Art Jaume Morera de Lleida ha cedit en préstec per a l’exposició una fotografia de Baldomer Gili Roig procedent del Llegat Dolors Moros on el pintor lleidatà s’autoretrata al costat d’altres artistes en un saló del Reial Cercle Artístic de Barcelona cap al 1911, institució que en aquell moment estava situada a la Casa Lleó Morera, obra de l’arquitecte Lluís Domènech i Muntaner. Precisament en aquesta imatge,  s’aprecia un dels espectaculars vitralls que Antoni Rigalt, col·laborador habitual de Domènech i Muntaner, va crear per aquest edifici. Aquesta mostra es podrà visitar fins al proper 7 de febrer de 2016.

Per altra banda, el Museu d’Art Jaume Morera també ha cedit en préstec quatre obres de la seva col·lecció per l’exposició Fisiología de los sueños. Cajal, Tanguy, Lorca, Dalí..., mostra que es presenta al Paranimf de la Universitat de Saragossa del 6 d’octubre de 2015 al 16 de gener de 2016. Aquesta mostra parteix de la voluntat de fer evidents els vincles visuals entre els dibuixos histològics del metge i Premi Nobel Santiago Ramón y Cajal i la producció plàstica de diversos artistes relacionats amb el surrealisme nacional i internacional. En aquest cas, el Museu participa en l’exposició amb un dibuix de Leandre Cristòfol (Morfologia 7) de 1934 i tres dibuixos de Manel Viola de la mateixa època, moment en què ambdós formaven part del nucli d’artistes d’avantguarda, conjuntament amb Antoni Garcia Lamolla i Enric Crous Vidal, que es relacionaren al voltant de l’edició de la revista Art.