No aplica.

Conferència: La visió del color

Com percebem el color els humans? Com són els receptors del color? Ens ho explica l'experta en neurocomputació i neurorobòtica Celia Sánchez-Ramos.

Data d'inici

Activitat externa

Com percebem el color els humans? Com són els receptors del color? Ens ho explica l'experta en neurocomputació i neurorobòtica Celia Sánchez-Ramos.

Què?
Cultura Conferència
Quan?
28/04/2025 de 19:00 a 20:30 (Europe/Madrid / UTC200)
On?
Av. Blondel, 3
Organitzador
CaixaForum Lleida
Preu

6€

Venda d'entrades
Lloc web extern
Inscripció
Lloc web extern
Afegiu l'esdeveniment al calendari
Leaflet | © OpenStreetMap contributors

Com percebem el color els humans? Com són els receptors del color? Com es processa el color? Les cèl·lules receptores del color a l'ull humà detecten longituds d'ona del nostre entorn i les transformen en impulsos elèctrics que viatgen fins al cervell a través dels nervis òptics. L'escorça visual és l'encarregada de fer que percebem el color, però, realment, com es transforma la llum en color i com el veiem? Ens ho explica Celia Sánchez-Ramos, que és al capdavant del Laboratori i el Grup de Recerca de Neurocomputació i Neurorobòtica de la Universitat Complutense de Madrid (UCM). A càrrec de: Celia Sánchez-Ramos, doctora en Medicina Preventiva i Salut Pública per la UCM i també en Ciències de la Visió per la Universitat Europea. És fundadora del Laboratori i Grup de Recerca de Neurocomputació i Neurorobòtica (UCM) i ha inventat 17 famílies de patents relacionades amb la neuroprotecció retiniana a través d'elements i dispositius òptics. Professora i investigadora a la Universitat Complutense de Madrid, du a terme una gran tasca de divulgació científica.