Exposicions Municipals

INFORMACIÓ PRÀCTICA

ADREÇA

SALA D'EXPOSICIONS DE L'AJUNTAMENT DE LLEIDA

Av. Blondel, 40, 25002 Lleida

    Consulteu l'adreça i els horaris d'altres sales d'exposicions més avall, a l'apartat de cada exposició.


    CONTACTE/WEB

    973 700 393

    cultura@paeria.cat


    ENTRADA LLIURE I GRATUÏTA A TOTES LES EXPOSICIONS


    PRESENTACIÓ

    La Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Lleida realitza exposicions en diferents espais de la ciutat. 

    L'equipament principal és Sala d’Exposicions de l’Ajuntament de Lleida, oberta al públic el mes d'abril de 2023 amb l’objectiu d’esdevenir un equipament de referència en la programació d’exposicions. Distribuïda en dues àrees, ocupa part de la planta baixa de l’edifici de l’antic Casino Principal, un dels edificis històrics destacats de la ciutat ubicat a l’avinguda de Blondel.


    PROGRAMACIÓ ACTUAL

    Consulteu l'apartat Agenda per a més informació.

    ⬜  SALA D’EXPOSICIONS DE L’AJUNTAMENT DE LLEIDA | Av. de Blondel, 40 25002 Lleida

    PETJADES.
    Exposició d’escultures de Miguel Ángel González

    📅 Del 9 d’abril al 26 de juliol de 2026 

    Organitza:
    Ajuntament de Lleida

    Col·labora:
    Institut d’Estudis Ilerdencs
    Diputació de Lleida

    🕐Horari:
    De dimarts a divendres, de 17 a 20 h
    Dissabtes, d'11 a 14 h i de 17 a 20 h
    Diumenges i festius, d’11 a 14 h

    🕐Dilluns dia 11 de maig, obert d'11 a 14 i de 17 a 20 h

    PETJADES MIGUEL ANGEL GONZALEZ.JPG

    Miguel Ángel González, d’origen argentí i instal·lat a Lleida des de 1991, presenta uns selecció d’escultures de diverses etapes de la seva trajectòria, de les quals cal destacar la sèrie “Música”.

    Realitzades principalment amb ferro i acer, incorpora altres materials com la fusta i la pedra. La seva escultura reflecteix la relació entre el cos i l'ànima i l’amor per l’ésser humà i el coneixement.

    ⬜ CAFÈ DEL TEATRE DE L’ESCORXADOR C. de Roca Llaurador, 2, bis 25003 Lleida

    EN L'OBLIT DELS ULLS.
    Exposició fotogràfica de Jordi V. Pou

    📅Del 21 d’abril al 31 de maig de 2026 

    Organitza:
    Cafè del Teatre de l’Escorxador
    Ajuntament de Lleida

    Col·labora:
    Institut d’Estudis Ilerdencs
    Diputació de Lleida

    🕐Horari:
    Dimecres i dijous, de 18 a 24 h
    Divendres i dissabte, de 18 a 03 h
    Diumenges i festius, d’11.30 a 14.30 h i de 18 a 24 h

    PETITA_01_JordiVPou - copia.jpg

    El fotògraf Jordi V. Pou (Lleida,1968)ens presenta un viatge a l'oblit a partir d'imatges fetes amb eines d'IA.. Des dels anys 90 es dedica professionalment a la fotografia, en àmbits com la fotografia de premsa i la docència, sense oblidar mai el treball més personal i creatiu.

    Amb els anys, la majoria dels seus projectes han evolucionat cap a la interacció entre dos pols de treball. Per una banda, la voluntat expressa de cercar les seves imatges en la més estricta proximitat, en els espais més íntims i coneguts. Per altra banda, es qüestiona els usos de la mateixa fotografia, cercant els límits als quals ens permet arribar, tant en l'aspecte més tècnic com en el vessant de la representació i el sentit. Els seus projectes més recents investiguen la interacció de la fotografia amb l'evolució tecnològica, cercant els limits entre imatge, realitat i veritat.

    📍 En ocasió de la inauguració de l’exposició, prevista per al 30 d'abril a les 19 h, tindrà lloc la presentació en sessió única, de la peça efímera:

    Adagio in verso per a trituradora, pluja i clarinet

    Carles M. Sanuy, textos i rapsòdies
    Jordi V. Pou, trituradora i imatges
    Miquel A. Marín, clarinet
    Synthex Ombra, efectes sonors

    ⬜ ESPAI DAVALL. PALAU DE LA LLOTJA DE LLEIDA | Av. de Tortosa, 4A 25005 Lleida

    COTIDIANE LOOK.
    Exposició fotogràfica de Josep Anton Pérez

    Inauguració de l'Espai Davall del Palau de la Llotja

    📅 Del 5 de maig al 5 d’octubre de 2026 | 📣 INAUGURACIÓ, dimarts 5 de maig a les 19 h.

    Organitza:
    Ajuntament de Lleida
    La Llotja de Lleida

    Col·labora:
    BO d'Ilersis

    🕐Horari:
    De dilluns a divendres, de 08 a 19 h
    Dissabtes, diumenges, i festius, tancat

    2026_ELEMENTS GRAFICS_JOSEP ANTON PEREZ.jpg

    El proper 5 de maig s'inaugura l'Espai Davall, al Palau de la Llotja de Lleida. Es tracta d'una zona polivalent de la cafeteria-restaurant de la planta baixa, habilitada recentment per a la realització d'exposicions. 

    Cotidiane Look donarà el tret de sortida a aquest nou espai per a exposicions com una proposta que connecta el fotoperiodisme amb l’expressió artística contemporània. El projecte recull una selecció d’imatges capturades al llarg dels anys pel fotoperiodista Josep Anton Pérez, fruit d’una mirada quotidiana, directa i arrelada a la terra lleidatana, però també oberta al món.

    Nascuda el 2015, la col·lecció ha crescut fins a reunir més de 2.300 fotografies, moltes d’elles originades en el context de la feina periodística diària. Aquest conjunt d’instantànies, inicialment compartides a les xarxes socials sota el nom de Cotidiane Look, ha evolucionat cap a un projecte artístic que posa en valor els detalls sovint invisibles de la vida quotidiana.

    L’exposició fa un pas més en aquest procés de transformació. Les imatges, treballades en blanc i negre i impreses amb la tècnica giclée, adquireixen una nova dimensió material i expressiva. Aquest sistema d’impressió piezogràfica, amb tintes de carbó sobre paper de cotó, garanteix una alta qualitat i durabilitat, convertint cada peça en una obra única, numerada i signada.

    El resultat és una proposta visual que combina tecnologia i sensibilitat, on la immediatesa de la fotografia digital es troba amb la profunditat del suport físic. L’espectador és convidat a aturar-se, observar i reinterpretar escenes aparentment senzilles, però carregades de significat.

    En aquest nou espai del Davall, al Palau de la Llotja, Cotidiane Look es presenta no només com una exposició, sinó com una manera de mirar: una invitació a redescobrir allò que passa cada dia, però que rarament es mira amb deteniment.

    Amb una dilatada trajectòria en el món del periodisme, Josep Anton Pérez dirigeix en l’actualitat el digital Agrolab Catalunya i és col·laborador del Diari La Manyana.

    Una part destacada de la producció fotogràfica de Josep Anton Pérez està especialitzada en la temàtica de cooperació i l’ha donada a conèixer en diverses exposicions realitzades a arreu de Catalunya. Tot el treball que ha anat creant amb Cotidiane Look, ha estat exposada en moltes localitats de les terres de Lleida. Va ser seleccionada al Terra Roia Arts Festival de Vilamur (Vall de Siarb).

    ⬜ CAFÈ DEL TEATRE DE L’ESCORXADOR | C. de Roca Llaurador, 2, bis 25003 Lleida

    LOCAL Romancer.
    Exposició de Felip Culleré

    📅 Del 3 de juny al 26 de juliol de 2026 
    📣📣 Inauguració dimecres 3 de juny, a les 19 h

    Organitza:
    Cafè del Teatre
    Ajuntament de Lleida

    🕐Horari:
    Dimecres i dijous, de 18 a 24 h
    Divendres i dissabte, de 18 a 03 h
    Diumenges i festius, d’11.30 a 14.30 i de 18 a 24 h

    2026_FOTO_FELIP CULLERE.jpg

    Amb "LOCAL Romancer", Felip Culleré presenta la seva darrera sèrie d'il·lustracions ideada per al Cafè del Teatre. Formada per 16 obres realitzades amb tècnica mixta, s’hi pot apreciar l’aquarel·la, el dibuix a llapis, el collage i el tractament digitalitzat.

    A la mostra els personatges se'ns presenten com si d'una obertura d’obra teatral es tractés, darrera la barra, entre instruments...
    De forma depurada i de traç espontani, càlid i minimalista, ens parla d'amor, de la pròpia terra i de la felicitat. 

    Format en Belles Arts, ha realitzat diverses exposicions, entre d’altres “Espills de Ponent”, realitzada fa 15 anys al mateix Cafè del Teatre.

    ⬜ TALLER DE L' ASSALT, D'ANTONI P. VIDAL

    Visita al taller de gravat
    de l’artista Antoni P. Vidal

    Amb la Galeria d’art Marc Font

    📅Dissabte 6 de juny, a les 11 h

    📍 Activitat amb aforament limitat
    Inscripcions fins al 15 de maig al correu: marcfont@marcfont.es

    Organitza:
    Ajuntament de Lleida
    Galeria d’art Marc Font

    2026_FOTO_Antoni PEREZ VIDAL al taller (1).JPG

    La segona de les visites a tallers d’artistes, coorganitzada en aquesta ocasió amb la Galeria d’art Marc Font, és al taller d’Antoni Pérez Vidal. Artista visual i mestre gravador amb àmplia trajectòria en el camp de l'art gràfic, és especialment conegut pel seu domini de les tècniques clàssiques i contemporànies del gravat, així com per la seva tasca docent i de difusió cultural a les terres de Ponent.

    Durant la visita donarà a conèixer les quatre principals tècniques d'estampació d'obra gràfica: en relleu, calcogràfica, planogràfica i de tamís, amb demostració pràctica i amb la mostra dels gravats corresponents. També es podran veure edicions de libres d'artista realitzats per mitjà de gravat, i estampacions sobre suports no convencionals.

     

    ⬜ SALA D’EXPOSICIONS DE L’ASSOCIACIÓ CULTURAL RES NON VERBA| C. Maragall, 17 25007 Lleida

    PINZELLADES.
    Exposició en homenatge al pintor Josep Guillén Catalán

    📅 Del 3 al 25 de setembre de 2026

    Organitza:
    Ajuntament de Lleida
    Cercle de Belles Arts de Lleida

    Col·labora:
    Associació Cultural Res Non Verba
    Institut d’Estudis Ilerdencs
    Diputació de Lleida

    🕐Horari:
    Dimarts i divendres, de 10 a 13 h i de 16 a 19 h
    Dimecres i dijous, de 10 a 13 h i de 16 a 20 h
    Dilluns, dissabtes, diumenges i festius, tancat

    2026_FOTO_GUILLEM CATALAN.jpg

    L'exposició ret homenatge a Josep Guillén Catalán (Lleida, 1948-2016) pintor paisatgista membre del Grup de l’Ereta i de l’Associació d’Arts de Ponent. La mostra vol donar a conèixer una selecció d’obres de diferents etapes de la seva trajectòria. El recorregut parteix de treballs de la seva primera etapa dels anys 70, on la Seu Vella n’és la protagonista. Dels anys 80 i 90, cal destacar els paisatges de La Segarra, del Pirineu de Lleida, dels Pics d’Europa, de la comarca d’El Maestrat, de Cantàbria i del País Basc. 

    De l’època més destacada del pintor, des de 1998 al 2004, durant la qual es converteix en pintor de La Pinacoteca de Barcelona, es podran veure obres de diversos indrets de la península. De la darrera etapa, a partir de 2005, paisatges del Priorat, del poble de Miravet, de la vila de Montblanc, del Pirineu d’Osca i dels pobles de La Segarra, indrets on va estar especialment vinculat .Tot i que Josep Guillén fou essencialment paisatgista, també s’han seleccionat bodegons, marines, i un retrat inèdit de l’any 1979.

    ⬜ TALLER DE MERCÈ HUMEDAS

    Visita al taller de la pintora Mercè Humedas

    Amb la Galeria Espai Cavallers 31·33

    📅Dissabte 5 de setembre, a les 11 h

    Activitat amb aforament limitat.
    📍Inscripcions fins al 30 de  maig al correu: galeria@espaicavallers.com

    Organitza:
    Ajuntament de Lleida
    Galeria Espai Cavallers 31·33

    2026_FOTO_VISITA TALLER_merce-humedas4-738x1000.jpg

    La Regidoria de Cultura i la Galeria Espai Cavallers organitzen la visita al taller de la reconeguda artista lleidatana Mercè Humedas.
    Amb una dilatada carrera marcada pels nombrosos premis i reconeixements, l’artista explicarà des del seu espai de creació més íntim, quin és el procediment de treball alhora de crear les seves pintures, entre les quals cal destacar les escenes d'interiors que representa en teles de gran format, on l’espai, la llum i el color tenen un tractament molt especial.

    ⬜ PALAU DE LA LLOTJA DE LLEIDA| Av. de Tortosa, 4  25005 Lleida

    📅 Permanent

    SHIRAYEV Ó EL SILENCI DE L'ERUGA.
    Exposició de Jordi Jové

    Organitza:
    Ajuntament de Lleida
    Fundació de les Arts de Lleida

    Col·labora:
    Institut d’Estudis Ilerdencs
    Diputació de Lleida

    🕐Horari:
    De dimarts a divendres, de 10 a 14 h

    JORDI JOVE LLOTJA.jpeg

    Al palau de la Llotja podeu visitar l'exposició de la sèrie d’onze dibuixos en tinta sobre paper que l'artista Jordi Jové va realitzar, ara fa quinze anys, durant l'espectacle multidisciplinar de la coreògrafa lleidatana Pilar Buira, "Shiryaev ó el silenci de l'eruga".

    L'espectacle, creat per a l’ocasió, va inaugurar la 14a mostra d'Animac. Hi van participar nombrosos ballarins, cantants, músics i pintors: a través del teatre d’ombres, dansa en diferents formats i pintura en directe, es va oferir una producció multidisciplinària molt viva i dinàmica en homenatge al gran creador rus Alexander Shiryaev, ballarí, coreògraf i pioner de l'animació cinematogràfica.

    Jordi Jové Viñes (Seròs, Lleida 1961) és pintor i professor. Llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, és un dels exponents més significatius de la fornada d' artistes lleidatans dels anys vuitanta. La seva obra es caracteritza per la pluralitat estilística, conseqüència d’una utilització heterogènia i complexa dels materials i forma part de col·leccions privades i institucionals com és el cas de la Col·lecció Nacional d’Art de Catalunya. Actualment participa en l’exposició “Arrels i horitzons. Més d’un segle d’art” al Museu Morera de Lleida. Actualment acaba de publicar el llibre d’artista Bhreg amb el poeta i assagista Vicenç Altaió.

    ⬜ GALERIA ESPAI CAVALLERS 31·33 | C. Cavallers, 31-33 25002 Lleida 

    CONTACTE/WEB
    www.espaicavallers.com

    🕐 Horari:

    De dimarts a divendres, de 17.00 a 20.30 h
    Dissabtes, de 10.00 a 14.00 h i de 16.30 a 20.30 h
    Diumenges i dilluns, tancat

    👨‍👩‍👧‍👦 ACCÉS LLIURE I GRATUÏT

    LOGO ESPAI CAVALLERS jpg.jpg