Exposicions municipals
EXPOSICIONS MUNICIPALS
SALA D'EXPOSICIONS DE L' AJUNTAMENT DE LLEIDA · PATI DEL PALAU DE LA PAERIA · SALA D'EXPOSICIONS DE L'ASSOCIACIÓ RES NON VERBA · REGIDORIA DE CULTURA · GALERIA ESPAI CAVALLERS 31·33
INFORMACIÓ PRÀCTICA
La Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Lleida realitza exposicions en diferents espais de la ciutat. L'equipament principal és Sala d’Exposicions de l’Ajuntament de Lleida, oberta al públic el mes d'abril de 2023 amb l’objectiu d’esdevenir un equipament de referència en la programació d’exposicions. Distribuïda en dues àrees, ocupa part de la planta baixa de l’edifici de l’antic Casino Principal, un dels edificis històrics destacats de la ciutat ubicat a l’avinguda de Blondel.
CONTACTE/WEB
973 700 393
cultura@paeria.cat
👨👩👧👦 ACCÉS LLIURE I GRATUÏT A TOTES LES EXPOSICIONS
⬜ VESTÍBUL DE L' AUDITORI MUNICIPAL ENRIC GRANADOS | Pl. de Josep Prenafeta, s/n 25004 Lleida
📅 Del 7 de febrer al 29 de juliol de 2025
Mostra de part del llegat personal de RICARD VIÑES donat a la ciutat de Lleida
Organitza:
Auditori Municipal Enric Granados | Ajuntament de Lleida
🕐 Horari:
De dilluns a divendres, de les 9 a les 21 h
Dissabtes, diumenges i festius, tancat, a excepció de les hores en què es realitzen els espectacles.
El 2025 commemorem el 150è Aniversari del naixement de Ricard Viñes, un dels músics més extraordinaris de la ciutat de Lleida.
Durant els anys 1950, 1972 i 2019, la família de Ricard Viñes va realitzar tres donacions del llegat del pianista a la ciutat de Lleida. Un llegat format per objectes personals i per més de 10.000 documents dipositats a l’Arxiu Municipal i a la Universitat de Lleida.
Els objectes que podeu veure a la mostra del vestíbul de l'Auditori són una petita i simbòlica part d'aquest gran llegat de Ricard Viñes.
Entre els objectes personals que s'exposen es poden apreciar les principals medalles, títols, i distincions que rebé el pianista al llarg de la seva trajectòria: la medalla del primer Premi de Piano del Conservatori Nacional de París (1894); la medalla de la Societat de Concerts del Conservatori de París (1905); Condecoració de l’Orde Nacional de la Legió d’Honor, França ; la medalla del Centre de Filosofia i Lletres de Buenos Aires (1920); el pergamí de Lo Centre d’Art de Lleida en què “acordà nombrar Soci d’Honor al eminent artista lleidatà En Ricart Viñes Roda” (1910); el pergamí de la ciutat de Lleida amb motiu de l’homenatge a “lo seu fill il·lustre: Ricart Viñes y Roda” (1911); els objectes del seu escriptori, etc.
Aquesta es una de les primeres activitats d’un gran any commemoratiu. L’Any Viñes comptarà, entre d'altres activitats, amb una quinzena de concerts a Lleida, Barcelona, Nova York, París, Buenos Aires, Madrid i Sevilla.
Cal destacar que una part important del llegat documental de Ricard Viñes el trobem a la Ricardo Viñes Piano Music Collection de la Howard B. Waltz Music Library de la University of Colorado; als Moldenhauer Archives at the Library of Congress de Washington, i a la Ricardo Viñes Collection of Music Manuscripts de la University of Delavare Library.
⬜ SALA D'EXPOSICIONS DE L' AJUNTAMENT DE LLEIDA | Av. de Blondel, 40 25002 Lleida
📅 Del 18 de febrer al 30 de març de 2025
'Llum a l'ànima. PALMIRA JAQUETTI (1895-1963)'
Organitza:
Ajuntament de Lleida
Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya
Col·labora:
Institut d’Estudis Ilerdencs
Diputació de Lleida
🕐 Horari:
De dimarts a divendres, de 17 a 20h
Dissabtes, d’11 a 14h i de 17 a 20h
Diumenges i festius, d’11 a 14h
Dilluns, tancat
Palmira Jaquetti i Isant va néixer el 21 de setembre de 1895 al Poble-sec de Barcelona. Des de petita va rebre una formació inusual per a una noia de família modesta com la seva. Va seguir cursos de música i dibuix, i va obtenir els títols de mestra de primera ensenyança, de batxiller i de llicenciada en Filosofia i Lletres.
La docència va ser sempre la seva vocació. El 1933 va ser contractada com a professora de la xarxa d’Instituts-Escola de la Generalitat de Catalunya i, després de la guerra civil, va exercir de catedràtica de francès del cos estatal de professors de segona ensenyança fins que va morir el 8 de maig de 1963, a Els Monjos, en un accident de cotxe.
Al llarg de la seva vida va estar vinculada a importants institucions culturals del país, com l’Institut de Cultura i Biblioteca Popular per a la Dona i l’Ateneu Barcelonès. Va produir una obra extensa que abasta camps com la poesia, la traducció, la música, la pedagogia i el folklore, i va ser una de les col·laboradores més prolífiques de l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya per a la qual va recollir més de 10.000 cançons. Enamorada de la Vall d’Aran, hi va viure llargues temporades. El 1973, amb motiu dels deu anys de la seva mort, se li van dedicar homenatges a Barcelona, Arties i Salardú.
L’exposició “Llum a l’ànima” vol focalitzar l’atenció en un aspecte consubstancial a la seva personalitat: una gran força interior, que la va ajudar a projectar vitalitat i entusiasme en allò que feia, però també a superar les adversitats individuals i col·lectives que li va tocar viure. “Llum a l’ànima” indica una actitud positiva i una voluntat de superació constant, un voler donar sentit a la vida a través, sobretot, de l’espiritualitat i de l’art.
⬜ MUR EXTERIOR DEL CENTRE PENITENCIARI DE PONENT | C. de Victòria Kent, s/n 25071 Lleida
📅 Del 13 de març al 13 de juliol de 2025
📣📣 Acció!
Vine a l’ENGANXADA DE RETRATS DE PONENT. La fotografia com a eina de transformació social
Creació d'un mural fotogràfic realitzat per les dones internes del Centre Penitenciari de Ponent
📍 L'acció es realitza el dijous 13 de març, a les 12 h. El mural romandrà instal·lat fins al 13 de juliol.
Activitat oberta a tothom
Organitza:
Fundació Setba per a la inserció social
Aquest projecte és possible gràcies a la col·laboració de:
Departament de Justícia i Qualitat Democràtica
i Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya
Escola d'Art Municipal Leandre Cristòfol
Ajuntament de Lleida
Diputació de Lleida
Empreses col·laboradores:
Bizcabar, Panasonic, Hairless Lleida, Carlota G. Marín, Marc Martí, L’ Store, La Perfumeria
Creació d’un mural fotogràfic amb els retrats realitzats per les dones internes del Centre Penitenciari de Ponent, en el marc del 8M, per desestigmatitzar i visibilitzar les dones internes en centres penitenciaris. La iniciativa forma part del projecte fotogràfic Traspassant l’objectiu, que per segon cop s’ha dut a terme al Centre Penitenciari de Ponent. L’acció dóna veu a les dones internes a través de la fotografia, una eina poderosa per combatre l’estigmatització que sovint pateixen i la triple condemna a la qual sovint s’enfronten: la penal, la social i la personal. Aquest any, el projecte ha estat dirigit per la fotògrafa lleidatana Iolanda Sebé.
⬜ GALERIA ESPAI CAVALLERS 31·33 | C. Cavallers, 31-33 25002 Lleida
CONTACTE/WEB
www.espaicavallers.com
🕐 Horari:
De dimarts a divendres, de 17.00 a 20.30 h
Dissabtes, de 10.00 a 14.00 h i de 16.30 a 20.30 h
Diumenges i dilluns, tancat
👨👩👧👦 ACCÉS LLIURE I GRATUÏT