Bases

Consulteu les condicions de participació, els detalls d'inscripció, les opcions de viatge i allotjament, així com el nombre de candidats acceptats en cada fase del concurs.

logoRV-no background.png

1. CONDICIONS DE PARTICIPACIÓ

  • El concurs està obert a pianistes de qualsevol nacionalitat i gènere nascuts entre el 24 de juny de 1990 i el 24 de juny de 2007 (de 18 als 35 anys d’edat).

  • Els participants poden concursar un màxim de dues vegades. Els candidats que es presentin per segona vegada hauran de presentar un programa nou.

  • Els guanyadors del primer premi en edicions passades no podran participar de nou.

  • No es requereix interpretar el repertori de memòria.

  • No podran participar familiars dels membres del jurat, ni pianistes que hagin rebut classes regulars d’algun membre del jurat en els dos anys previs al concurs.

  • Les actuacions de totes les fases del concurs seran obertes al públic.

En cas que algun candidat seleccionat a la primera fase decideixi retirar-se abans del concurs, es podrà convidar participants en llista d'espera a ocupar la seva plaça, si s'informa abans del 15 de juny de 2025.

2. INSCRIPCIONS

  • La data límit per a presentar la inscripció és el 10 d'abril de 2025 (fins a les 23.59 h, hora local d’Espanya).

  • Les inscripcions es realitzaran a través del formulari d'inscripció disponible a la pàgina web oficial del concurs

  • Un cop rebudes les inscripcions, només es tindran en compte aquells formularis que estiguin completament omplerts i que incloguin tota la documentació requerida seran examinats i enviats al jurat de preselecció, que també visionarà els vídeos i farà una preselecció dels candidats.

  • La Direcció Artística i el jurat de preselecció anunciaran la llista de pianistes admesos a la 26a edició del Concurs. Cada candidat rebrà una notificació d'admissió o rebuig per correu electrònic a partir del 30 d'abril de 2025.

  • Els participants hauran de presentar els següents documents a travès de l'apartat d'inscripció:

    • Dades personals i informació de contacte del candidat.
    • Fotocòpia del passaport o DNI vigent.
    • Fotografia recent en alta resolució (JPEG, 300 dpi) per al catàleg del concurs.
    • Currículum vitae (màxim de dues pàgines) en en català, castellà, anglès, francès o alemany, incloent-hi estudis, premis, distincions i experiència concertística.
    • Biografia breu (màxim una pàgina), escrita en català, castellà, anglès, francès o alemany.
    • Una carta de recomanació recent, datada i signada, escrita en català, castellà, anglès, francès o alemany.
    • Una gravació en vídeo recent (de menys de 6 mesos d’antiguitat), de bona qualitat i sense edició, de dues peces curtes per a piano sol de llenguatges musicals oposats (durada total del vídeo: màxim 10 minuts). Les dues peces poden ser enregistrades per separat i editades juntes en un sol arxiu. La gravació pot ser en situació de concert, de recital o específicament gravada per al concurs, amb o sense públic. Quan envieu els arxius, indiqueu per escrit els títols de les peces, els noms dels compositors i l'ordre d'interpretació.  Vegeu l'apartat Enregistrament audiovisual.
    • Document de confirmació del pagament de la quota d'inscripció (comprovant de transferència bancària). La quota d’inscripció és de 60 €, i aquesta no serà reemborsada en cas de no admissió o eliminació. Les despeses bancàries associades al pagament aniran a càrrec del participant.

Un cop presentada la inscripció, el candidat rebrà un correu electrònic de confirmació per part de l’organització dins dels 10 dies hàbils següents.

Els participants autoritzen l’organització del concurs a realitzar les verificacions que consideri oportunes sobre la informació aportada.

L’incompliment de qualsevol d’aquestes bases o la negativa a acceptar les decisions del jurat pot donar lloc a l’exclusió del concurs, sense dret d’apel·lació. A l’enviar la butlleta d’inscripció, el participant accepta les regles establertes.

No dubteu a posar-vos en contacte amb els organitzadors del concurs si necessiteu ajuda o teniu alguna pregunta via cricardvinyes@paeria.cat.

    3. VIATGE I ALLOTJAMENT

    • L’organització proporcionarà als candidats acceptats informació pràctica sobre el viatge a Lleida, així com una llista de diferents opcions d'allotjament a la ciutat.

    • El concurs disposa de condicions avantatjoses en diversos establiments hotelers de Lleida. L’allotjament serà a càrrec del concursant.

    • També hi ha la possibilitat d’allotjament gratuït per a alguns concursants en famílies amfitriones, disponible només sota demanda en el moment de la inscripció.

    • Es prega als candidats allotjats amb famílies amfitriones que es posin en contacte amb elles tan aviat com l'organització els hagi facilitat les seves dades, i que respectin els principis bàsics de cortesia i bon comportament.

    • L’organització no es fa responsable de les despeses derivades d’accidents o malalties durant l’estada dels candidats a Lleida.

    • El concurs està a disposició dels candidats per facilitar-los els documents necessaris per obtenir un visat, si fos necessari.

    • El viatge serà a càrrec del candidat, tot i que l'organització oferirà unes beques a tots els candidats seleccionats de 150 € per participant. Vegeu l'apartat de Beques per a més informació.

    • Al igual, l’organització oferirà unes beques als semifinalistes que no passin a la prova final amb actuacions a la ciutat de Lleida de 300 € per participant. Vegeu l'apartat de Beques per a més informació relacionada amb les actuacions previstes durant el concurs.

    • L’organització oferirà als candidats acceptats aules d’estudi al Conservatori de Lleida durant els dies del concurs (al mateix edifici on es realitzen les tres fases del concurs). A més, cada concursant disposarà d’un temps d'assaig al piano de la sala del concurs, segons l'horari que es publicarà amb antelació.

    4. NOMBRE DE CANDIDATS, SORTEIG I ORDRE D’ACTUACIÓ 

    • El nombre màxim de candidats acceptats a la primera fase del concurs és de 18 pianistes.

    • Tots els candidats seleccionats s’han de presentar a la recepció de concursants, que tindrà lloc a la Sala 2 de l’Auditori Enric Granados de Lleida el dia 24 de juny a les 6 de la tarda. Aquell dia es determinarà l'ordre de la primera fase, que es farà per sorteig de números. L’horari exacte es publicarà després de la presentació i el sorteig dels concursants d'aquell mateix dia.

    • El nombre màxim de candidats acceptats a la semifinal del concurs és de 9 pianistes.

    • L'ordre de la semifinal es decidirà igualment per sorteig numèric, un cop coneguts els semifinalistes.

    • El nombre màxim de candidats acceptats a la final del concurs és de 3 pianistes.

    • L'ordre de la final el determinarà el director artístic, tenint en compte els concerts per a piano escollits pels tres finalistes.

    Els candidats hauran d'informar amb antelació el coordinador del concurs tan aviat com sigui possible, de qualsevol possible retard o retirada.