Pla Local de la Infància
El Pla Local per a la Infància, promogut per l’Ajuntament de Lleida, ha de ser entès com una de les grans línies de present i també de futur, de compromís i d’acció envers la infància a ciutat.
Aquest Pla està orientat a impulsar polítiques d’infància integrals que tinguin en compte la perspectiva dels infants, que permetin visualitzar aquest grup social i que facilitin espais per a la construcció del seu futur.
Cal incorporar la idea que la infància forma part de l’actiu de la ciutat, que és el present i que serà també el futur.
La infància com a patrimoni
Actualment, un dels dilemes fonamentals de les ciutats i dels països per extensió és la necessitat de construir el futur sense deixar de preservar el passat, ja que els pobles construeixen projectes de futur a partir de la unitat que els atorga el seu passat, les seves tradicions, en definitiva, les seves arrels.
Els infants d’avui són definits per la Convenció sobre els drets dels infants com a subjectes de drets del present i com a base de les societats del futur. Per això, invertir en infància significa assegurar tant els seus drets del present com invertir en el futur de la nostra societat.
Els nivells de benestar de què gaudeixen els infants durant l’etapa infantil són determinants en el desenvolupament educatiu i en el risc de patir problemes socials i situacions d’exclusió en la vida adulta. Per aquest motiu, invertir en infància és una estratègia social de prevenció: els infants i les seves famílies se’n beneficien perquè tenen a l’abast millors oportunitats, i la societat, perquè ajuda a prevenir els riscos de fractura social.